Перегрів двигуна: ознаки та причини

3 июля 2019 г.

 

З настанням спеки потрібно більш ретельно слідкувати за вказівником температури двигуна. При повільному русі, тривалій роботі на холостому ходу, в пробках, а також при інтенсивній їзді – “серце” авто починає сильніше нагріватися.

Що вказує на проблеми в системі охолодження?

Перш за все про це розповість показчик температури охолоджуючої рідини. Коли він показує перегрів, обов'язково потрібно зупинитись. Подальший рух з перегрівом призведе до серйозної поломки двигуна. Для перевірки рівня рідини ні в якому разі не рекомендується відкривати кришку радіатора або розширювального бачка. Це можна робити тільки після того, як двигун трохи охолоне. У більшості випадків рівень можна побачити скрізь прозорі стінки бачка. Також, можна доторкнутися верхнього патрубка радіатора, якщо він гарячий та наповнений, більше шансів, шо рідина не витікає.

У разі, коли рівень все ж таки потрібно відновити, не варто доливати рідину відразу. Краще почекати приблизно 30 хвилин, щоб мотор дещо охолонув. Коли в наявності велике протікання, запускати двигун вкрай протипоказано. Пересування в такому випадку можливе тільки на евакуаторі або на буксирі. При незначній втраті рідини рух можливий, якщо постійно спостерігати за температурою та зупинятись для доливу тосолу.

Головні причини перегріву

  • Несправність термостату. Рідина циркулює по малому колу.
  • Вийшов з ладу вентилятор охолоджувальної системи.
  • За наявності термомуфти, її відмова теж призводить до перегріву.
  • Зниження пропускної здатності радіатора.
  • Повітряні пробки, які утворюються після заливання та зливання охолоджуючої рідини.
  • Несправність насосу системи охолодження.
  • Пошкоджена прокладка головки блоку циліндрів або тріщина головки блоку.